Ulei diferential triciclu electric
Pentru tricicletele electrice de 1-2 persoane sau triciclurile electrice cargo, uleiul de diferențial este esențial pentru a asigura funcționarea optimă și durabilitatea diferențialului. Iată câteva opțiuni disponibile:
-
Ulei pentru diferențial triciclete electrice (1L): Acest ulei este special conceput pentru condițiile de lucru grele ale transmisiilor, oferind proprietăți excelente anti-coroziune și anti-oxidare. Este ideal pentru diferențialele triciclurilor electrice cu remorcă și respectă standardele API GL-4 și API GL-5 HD SAE 80W90.
-
Ulei diferențial triciclete electrice (150 ml): O variantă mai mică, potrivită pentru întreținerea periodică a tricicletelor electrice. Acest ulei oferă protecție împotriva uzurii și asigură o funcționare lină a diferențialului.
-
Ulei diferențial triciclete electrice Motorex (130ml): Un alt produs de calitate, disponibil în cantități mai mici, ideal pentru utilizări specifice și întreținerea regulată a tricicletelor electrice.
Când se schimbă uleiul în diferențial?
Pentru a asigura funcționarea optimă a triciclului electric, este important să schimbați uleiul de diferențial la intervalele regulate de timp sau număr km parcurși. În funcție de modelul triciclului pe care îl dețineți, vă recomandăm să consultați certificatul de garanție și manualul de utilizare deoarece aceste documente conțin informații esențiale despre perioada optimă de schimbare a uleiului din diferențial și alte detalii importante pentru întreținerea corectă a vehiculului.
Dacă nu aveți acces la aceste documente, este recomandat să contactați producătorul, vânzătorul sau un service autorizat pentru informații precise. Citiți până la final și vă vom face câteva recomandări cu intervale de schimbare.
Cât ulei intră în diferențialul triciclului?
Cantitatea de ulei necesară pentru diferențialul unui triciclu electric poate varia în funcție de modelul triciclului. De obicei, această informație este specificată în manualul de utilizare al vehiculului sau în fișa de întreținere dacă există. Pentru triciclurile pe care noi le comercializăm, avem cantitățile trecute atât în manual cât și pe pagina de produs.
Este important să nu introduceți mai mult ulei decât este recomandat de către producător. Introducerea unei cantități mai mari de ulei, duce la distrugerea simeringurilor și riscați să vă curgă tot uleiul fără să știți.
Se completează în timp cu ulei în diferențial?
Niciodată
nu se completează cu ulei.
Pentru a asigura funcționarea optimă a diferențialului triciclului electric, este esențial să schimbați complet uleiul, nu doar să îl completați. Iată și de ce:
- Îndepărtarea impurităților: În timp, uleiul de diferențial acumulează impurități și particule de uzură care pot afecta performanța și durabilitatea pinioanelor interne. Golirea completă a uleiului vechi și înlocuirea acestuia cu ulei nou ajută la eliminarea acestor impurități.
- Menținerea proprietăților lubrifiante: Uleiul de diferențial își pierde treptat proprietățile lubrifiante din cauza expunerii la temperaturi, frecare, impurități. Înlocuirea completă a uleiului asigură că diferențialul beneficiază de lubrifiere optimă, reducând uzura și deteriorarea prematură a pinioanelor.
- Nu cunoaștem cantitatea de ulei din diferențial. Să zicem că avem o scurgere de ulei și vrem să completăm cu ulei, dar nu știm cât ulei mai este înăuntru. Vom completa cu o cantitate aproximativă, fie prea puțină, fie mai multă care poate deteriora diferențialul sau simeringurile.
Puteți completa cu ulei doar în cazurile urgente, de exemplu, sunteți pe drum și ați sesizat o scurgere și doriți să ajungeți până acasă sau service.
Cum se schimbă uleiul în diferențial?
Dacă doriți să faceți procedura acasă, vă recomandăm următorul proces:
-
Pregătirea:
-
Asigurați-vă că aveți toate uneltele necesare: cheie pentru șuruburi, recipient pentru colectarea uleiului vechi, ulei nou de diferențial conform specificațiilor producătorului, și o pâlnie pentru umplere.
-
Parcați triciclul pe o suprafață plană și asigurați-vă că este stabil.
-
Localizarea șuruburilor:
-
Golirea uleiului vechi:
-
Verificarea și curățarea:
-
După ce uleiul vechi s-a scurs complet, verificați șurubul de golire și zona din jur pentru eventuale depuneri sau impurități. Curățați-le dacă este necesar.
-
Înșurubați înapoi șurubul de golire și strângeți-l bine.
- Umplerea cu ulei nou:
-
Verificarea finală:
-
Testarea:
- După ce ați finalizat schimbarea uleiului, faceți o scurtă plimbare cu triciclul pentru a vă asigura că totul funcționează corect și că nu există scurgeri sau zgomote.
La majoritatea produselor noastre aveți în manualul de utilizare indentificate cele 2 șuruburi de umplere sau golire a uleiului din diferențial. Lăsăm mai jos un exemplu:
Sunetele ciudate din reductor/diferențial pot fi din cauza uleiului?
Da, sunetele ciudate din reductor sau diferențial pot fi cauzate de uleiul de diferențial.
Iată și 2 motive:
- Ulei uzat sau contaminat: În timp, uleiul de diferențial își pierde proprietățile lubrifiante și poate acumula impurități. Acest lucru poate duce la o lubrifiere insuficientă a componentelor interne, ceea ce poate provoca sunete ciudate.
- Nivel scăzut de ulei: Dacă nivelul de ulei din diferențial este prea scăzut, pinioanele interne nu vor fi lubrifiate corespunzător, ceea ce poate duce la frecare excesivă și sunete neobișnuite.
Sunetele puternice, simptome precum tremur sau joc în diferențial, nu mai pot fi reparate prin înlocuirea uleiului. Cel mai probabil unul din pinioane a fost deja deteriorat însă puteți încerca prima dată înlocuirea uleiului pentru a vedea dacă se ameliorează!
Recomandările Bimax
- Folosiți doar ulei de calitate, nu uleiuri ieftine cu ideea preconcepută că fac același lucru...
- Schimbați uleiul regulat. Noi recomandăm următorul interval:
- Prima schimbare: 1-2 luni de la primire vehicul sau 250-300km parcurși.
- A doua schimbare: 1000km sau maxim un an.
- Următoarele schimburi: din an în an sau 1000km.
- Cantități recomandate de noi (ATENȚIE: sunt doar recomandări, dacă nu aveți nici o idee sau ați cumpărat triciclul de la un comerciant care nu oferă informații tehnice, scopul lui este să vă vândă alt triciclu, sau alt diferențial din păcate...):
- La tricicletele de 1-2 persoane intră 120ml ulei.
- La triciclurile cu remorcă uzuale, cele cu motoare mici: 180ml-220ml.
- La triciclurile cu remorcă cu motor mare (atenție, să fie și diferențialul mare, nu doar motorul mare care de obicei e mare doar în acte...): 280ml. Un exemplu de triciclu în care intră 280ml de ulei este Jinpeng JP1500, uitați-vă la poze să vedeți ce mare este diferențialul față de celelalte modele.