RDB L‑Klass4 este un triciclu electric omologat, gândit pentru transportul rural sau urban uşor, fără permis. Face parte din gama de tricicluri electrice cu benă basculabilă sau remorcă însă de dimensiuni reduse, cu un motor electric de 1350 W şi baterie de 72V 20 Ah care asigură 35–45 km autonomie şi 25 km/h viteză maximă. Bena de 110 × 60 cm permite transportul de diverse obiecte, având o masă maximă autorizată de 533 kg – ideal pentru cumpărături, aprovizionare, deplasare pe distanțe scurte cu diverse scule sau obiecte.
Autonomie: 35–45 km
Putere motor: 1350 W
Capacitate baterie: 72V 20 Ah (VRLA)
Viteză maximă: 25 km/h
Preţ de pornire: 6990 lei (Bimax, la momentul postării articolului)
Despre RDB
RDB, prescurtarea de la Rac Dobrogea Bike, un brand fodat de compania RAC74, specializată pe importul de biciclete, vehicule electrice și bricolaj. RDB Eco dezvoltă şi importă peste 30 de modele de vehicule electrice, gândite (Designed in România) la Tulcea și fabricate prin diverși fabricanți mari din China însă lucrurile nu se opresc aici, compania dorește să creeze propia linie de asamblare autorizată în România în viitor.
VIDEO L-Klass4
În această secțiunie vei putea vedea toate video-urile noastre legate de tricicleta electrică L-Klass4.
WalkAround (Prezentăm exteriorul)
L-Klass4 este disponibilă în 4 culori, de aceea am creeat câte un video de tip WalkAround pentru fiecare culoare în parte, tocmai pentru a o putea vedea mai bine.
Video L-Klass4 Roșu
Video L-Klass4 Verde
Video L-Klass4 Gri
Video L-Klass4 Albastru
Galerie Foto
În această rubrică nu îți vom prezenta poze drăguțe de catalog, ci imagini reale cu dotările și componentele de bază ale tricicletei electrice L-Klass4.
Cum se folosește L-Klass4?
În primul rând trebuie să știți că la Bimax, avem manual de utilizare atât tipărit și redactat de noi cu explicații complete despre utilizare (nu acele manuale de utilizare banale pe care le fac importatorii), cât și un manual de utilizare VIDEO.
Manualul tipărit îl primiți odată cu triciclul dacă comandați de la noi.
Manualul de tuilizare video poate fi văzut și mai jos:
Manual de utilizare video
Cum se încarcă Triciclul Electric L-Klass4 ?
Pentru a încărca triciclul electric L-Klass4, este important ca acesta să fie oprit, însă întrerupătorul general trebuie să fie cuplat. Încărcătorul este dotat cu două capete: unul se conectează la portul dedicat de pe triciclu, iar celălalt la priza de curent. Înainte de conectare, introducem mai întâi încărcătorul în priză. Vei observa un LED care se aprinde în culoarea verde – acest lucru indică faptul că există tensiune, dar încărcătorul nu „vede” bateria. Apoi conectăm capătul dinspre triciclu în portul de încărcare; în acel moment, LED-ul se schimbă în roșu, semnalând că încărcarea a început. După câteva ore (între 2 și 10 ore, în funcție de nivelul de descărcare), LED-ul va reveni la culoarea verde, ceea ce înseamnă că bateriile sunt complet încărcate. Încărcătorul se decuplează automat când detectează că bateria este plină, așa că poate fi lăsat peste noapte fără probleme. Totuși, recomandăm ca prima încărcare să fie supravegheată pentru a vă asigura că totul funcționează corect și că durata nu depășește intervalul normal.
Vezi și video explicativ pentru încărcare:
Cum se folosește accelerația la Triciclul Electric L-Klass4 ?
La acest model de triciclu electric, accelerația funcționează mereu într-un singur fel: pentru a porni, trebuie să tragi ușor de manetă spre tine, ca și cum ai strânge-o. Indiferent dacă vrei să mergi înainte sau înapoi, gestul este același – tragi spre tine.
De exemplu, dacă vrei să mergi înainte, comutatorul de direcție trebuie pus pe poziția „D” (adică „Drive”). Apoi tragi ușor maneta de accelerație spre tine, și triciclul pornește înainte. La fel și la mersul înapoi – schimbi direcția pe „R” (adică „Reverse”), dar accelerezi tot trăgând spre tine.
E simplu și sigur, important este să reții că niciodată nu se împinge accelerația în față – se trage ușor spre tine de fiecare dată când te deplasezi. Revine singură în punctul 0 dacă o lași liberă.
Caracteristici și beneficii L-Klass4
Siguranță
Așa cum ați putut vedea și în imaginile de mai sus sau în video, triciclul electric L-Klass4 are 3 sisteme de frânare și anume:
Frână față pe tambur, acționabilă de la mână
Frână spate pe tamburi, acționabilă de la picior (pedală de frână)
Frână de staționare (frână de mână) acționabilă pe axa spate.
Tot din imagini vedeți faptul că iluminatul este LED, care este mult mai vizibil în trafic
Oglinzi mari pentru a putea observa lucrurile din spate în timpul mersului.
Confort
L Klass4 are suspensii atât pe față cât și pe spate. Pe față are telescoape, iar pe spate are foi de arc, ceva mai dure pentru a rezista încărcăturii din benă dacă există.
Ghidonul este ajustabil ca și înclinație, pentru un confort mai bun în timpul condusului (în manualul de utilizare redactat de noi se poate vedea cum putem ajusta înclinația ghidonului)
Sub scaunul șoferului încap obiecte mici care pot fi depozitate acolo. Spunem mici, deoarece tot acol ose află și cele 6 baterii.
Caracteristici forte
L-Klass4 este printre puținele tricicluri din gama sa care are și treaptă de forță (reductor). Ai zice că nu e utilă, însă folosirea ei în condiții grele, ajută foarte mult la economie, motorul și diferențialul nu vor avea de suferit pe călduri mari, când ai încărcătură în benă sau atunci când vrei să urci pe o stradă ceva mai abruptă cum sunt multe în România.
În spate, are o băncuță care paote fi folosită fie pentru a pune cea pe ea, fie pentru a mai transporta o persoană atunci când vă plimbați sau când faceți unele activități în grădină. Când bena este ridicată ține loc de spătar și se blochează cu 2 închizători ca și la obloanele remorcilor.
Bena poate fi basculată manual. Are 2 închizători de siguranță, pe care dacă le deschidem, putem să ridicăm bena. Aceasta stă ridicată datorită pistonului de susținere, exact ca și haioanele de la mașini. De asmenea și oblonul din spate se deschide.
Scenarii de utilizare
Deplasare de zi cu zi: Deoarece nu este de dimensiuni mari, cu ușurință se paote folosi pentru deplasările de zi cu zi, chiar dacă nu puneți nimic în benă.
Gospodărie la țară: Aprovizionare cu cereale pentru animale, cărat apă, etc
Gospodărie generală: Locuiești la casă? Ai de te aprovizionat cu diverse lucruri? L-Klass4 poate fi un ajutor de nădejte. Exemple: cumpărături de la piață (sac de cartofi, varză, pepene verde), cumpărături pentru renovări sau construcții (ciment, adezivi, lavabilă, butelie gaz).
Facilități turistice: livrare bagaje în resorturi sau campinguri
Service auto: Transport piese grele dintr-o parte în alta
Grădinărit: sculele de grădină pot fi transportate cu ușurință, atunci când nu sunt multe.
Întrebări frecvente despre RDB L-Klass4 (FAQ)
Are reductor? Da are reductor care se folosește la urcare.
Ce pantă/rampă urcă? L-Klass4 urcă o rampă de 14 grade fără probleme, echivalentul la o înclinație de 25%. Vei putea urca pe orice stradă din România mai mult ca sigur, mai ales că are și reductor. (încă nu am întâlnit o stradă sau o curte unde să nu putem urca cu tricicleta la livrare)
Trebuie permis? Nu trebuie permis, este omologat pe 25km/h
Trebuie făcut RAR? Nu trebuie să faceți nimic, triciclul vine deja cu cartea de identitate CIV emisă de RAR.
Se plătește RAR (CIV-ul)? Nu se plătește, este inclus în preț.
Se înregistrează la primărie? Da, se înregistrează la primărie cu documentele pe care vi le oferim (COC, CIV, Certificat de garanție, Factură)
Trebuie asigurare RCA? Da, este obligatoriu să faceți asigurare RCA atunci când îl înregistrați la primărie. Nu este doar o povară asigurarea, ea vă ajută în caz de un eveniment nefericit în trafic (accident).
Se plătește impozit? La data postării articolului, vehiculele electrice sunt scutite de plata impozitelor. Atenție, trebuie să specificați ca vehiculul are 0 centimetrii cubi și că este electric, deoarece alteori se mai fac confuzii.
Cine face asigurare RCA? orice broker, birou de asigurări (de obicei și cei de la primării mai fac sau vă trimit ei la cunoștințe)
Se plătește transport? La Bimax suntem adepții serviciilor de calitate, astfel că tricicleta L Klass4 vine gata asamblată și verificată, cu proprii noștri șoferi care descarcă singuri și vă fac punerea în funcțiune la fața locului. Toate aceste servicii aduc costuri mari pentru noi (autoutilitare, rampe, șoferi profesioniști, scule) și de aceea percem o taxă de transport care se poate vedea direct pe pagina de produs după ce adăugați Jutețul unde se va face livrarea.
Se poate cumpăra în rate? Se poate, detaliem mai jos.
Comparație cu alte modele
Model
Motor
Sarcină Max
Autonomie
Benă Basculabilă?
Reductor?
RDB L‑Klass4
1350W
533 kg
35–45 km
Da
Da
Jinpeng FY1 (AMR 200)
2300W
375 kg
35-50 km
Nu
Da
Volta APT4
1000W
356 kg
30-41 km
Da
Nu
Kuba Ecopikap Ultra
650W
441 kg
30-40 km
Da
Nu
În tabelul de mai sus, am făcut o comparație cu alte triciclete electrice din gama aceasta și am folosit cele mai importante caracteristici tehnice pe care le analizează de obicei clienții și anume: Putere motor, Sarcina maximă, Autonomia, Dacă are sau nu bena basculabilă, Dacă are sau nu reductor sau treaptă de forță. Toate tricicletele analizate mai sus au viteza maximă de 25km/h, sunt omolgoate și cu CIV. Vă rugăm să nu comparați niciodată cu acele tricicluri neomologate, la care specificațiile pot avea orice valori, nefiind omolgoate, nu sunt măsurate...
Costuri și întreținere
Aici vă vom explica detalii de întreținere și costuri la tricicleta electrică RDB L-Klass4.
Ca și consumabile avem:
Anvelope (toate 3 la fel, 3.00 - 12), asta înseamnă că poți avea una acasă de rezervă, cost aproximativ 90-100 lei.
Saboți frână (aceștia au o durată lungă de viață, mult mai lungă decât frânele pe disc). Cost aproximativ 50-100 lei.
Acumulatori. Acumulatorii se schimbă când nu mai au autonomia și durata de viață este influențată de stilul de întreținere (a se citi manualul nostru de utilizare pentru informații) - Aproximativ 1200 lei la momentul postării articolului.
Întreținere
Recomandăm să studiați manualul de utilizare redactat de noi pentru toate informațiile.
Cel mai important este să schimbați uleiul în diferențial odată la 6 luni, să măsurați tensiunea pe baterii odată la 6 luni, să lubrifiați cablul reductor.
Ce nu vă recomandăm?
Să nu spălați triciclul la spălătorie.
Să nu faceți modificări la instalația electrică.
Să nu circulați pe drumurile publice cu triciclul neînregistrat la primărie.
Testimoniale
Deja am livrat o parte din triciclurile L-Klass4 în toată țara.
Metode de plată și Livrare
Plata pentru Tricicleta Electrică L-Klass4
Cu cardul Online pe site
Prin Ordin de plată sau internet banking
Ramburs (plătiți la șofer)
Cu cardul la șofer
Cu card de cumpărături pe site
În rate prin diverse IFN-uri, principalele condiții pentru rate sunt:
Venit minim 1300 Lei
Să aveți minim 3 luni la actualul loc de muncă
Să nu aveți alte rate neplătie
Să nu fiți în biroul de credit
Contractul de muncă să fie în România.
Cum se livrează L-Klass4
Așa cum am specificat și mai sus, livrarea se face exlcusiv prin șoferii noștri, gata asamablate și verificate. Șoferii noștri vă explică cum funcționează și vă pot face inclusiv o demonstrație.
Se descarcă de către șoferi pe rampe, fără a fi nevoie de 2-3 persoane la descărcare.
Vezi disponibilitatea la L-Klass4 in funcție de culoare: